onsdag 22 maj 2013

Svar...

Hej! Jag ska åka till Bournemouth med en kompis nu i sommar & jag ser verkligen fram emot det! Vad rycker du jag ska tänka på innan och under resan? Är det något speciellt man bör veta om resan, staden, familjen, skolan? Hur var vädret? Vilka kläder ska jag satsa på att ta med mig?

Kläder det kan INTE jag svara på. När jag var där regnade det hela tiden så om jag hade vetat det innan hade jag tagit med mig mer varma kläder.
Men i vanliga fall är det varmt i Bournemouth men då var det REGN hela tiden.

Jag gjorde inget särskilt innan resan så jag tycker inte att du behöver tänka på något speciellt. Det som är oklart får man reda på när man kommer dit. Om du vill ha reda på något speciellt kan du maila STS.

Ta med dig en handväska eller liknande. Man får en gul väska från STS, Men den fick vi inte använda eftersom det är många som stjäl från studenter eftersom det syns på väskan att de är studenter. De som gör det vet att studenterna inte har med sig föräldrar och de kan hota dem. 
jag hörde inte om något sådant när jag var där. Men de sa till oss att vi i alla fall INTE fick använda STS väskan under kvällarna.

Jag har skrivit mer om skolan och sånt här nere. Du kan kika igenom de inläggen om du vill veta mer!!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar