torsdag 6 september 2012

Svar...

Hur var undervisning av engelskan? Lärde man sig mycket och utvecklades? Hur gick det till? Var resan värd alla pengarna gällande undervisningen? :)
Trevlig blogg!

Roligt att du gillar bloggen!

Jag tyckte att undervisningen i engelskan var helt okej. Jag var i en internationell grupp så vi var spanjorer, finnar och vi svenskar. Vi hade engelska lärare så vi fick prata engelska på lektionerna och med spanjorerna och finnarna. Men jag kan inte säga att jag lärde mig så mycket på lektionerna. 
Jag lärde mig mer på bussen, i affärer och inte minst hemma hos familjen där man fick prata engelska.

Vi gick i skolan 5 dagar i veckan, tre lektioner om dagen, varje lektion var en timme. Vi hade tre olika lärare som hade oss en lektion var. Lärarna lärde oss olika saker; uttal, grammatik och skift.  

Resan har utvecklats mycket. Nu vågar jag prata med en engelska med en okänd person det vågade jag inte innan, jag har inte bara utvecklat engelskan utan också utvecklats som person. Jag klarar mycket mer själv nu.

Jag tyckte inte att undervisningen var speciellt bra eftersom min grupp var väldigt stökig så lärarna fick vänta på att alla skulle vara tysta. Men resan var helt klart värd pengarna, jag lärde mig engelska utanför skolan och jag trodde aldrig att jag skulle skriva det här innan, men det var var mitt livs bästa resa! Så jag tycket att alla som har tillgång till att åka ska åka på språkresa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar